Friday 20 March 2015

Shaima' dengan kad imbadsAlif Ba Ta

Teks: Huzaimah Basar
Gambar: Koleksi Peribadi






Sejak dari bayi lagi saya dah mula memperkenalkan kad imbas Alif Ba Ta kepada Shaima' sehinggalah sekarang. Perkembangan anak adalah berbeza. Apa yang penting kita perlulah bersabar. Shaima' belum mengenali semua huruf hijaiyyah, tetapi perkembangan yang baik. 

Ketika kami sedang menonton televisyen, Shaima' mengambil kad imbas sambil menyebutnya dengan kuat dan menunjukan kad imbas kepada kami. Walaupun huruf yang di sebutnya tidaklah betul, bagi saya ianya adalah sesuatu perkembangan yang baik. Barulah kami sedar bahawasanya Shaima' menyerap segala yang di dengar dan dilihat. 

Sejak hari itu kami cuba mengajarnya dengan konsistent. Semakin besar banyak ragam dan akalnya. Sekali sehari dengan huruf yang mesra bayi, mudah untuk diingati. 

Jika anda masih belum bermula, tidak terlambat untuk anda mulakannya. Memerlukan kesabaran dan istiqamah. InsyALLAH akan ada hasilnya. Bagi anda yang bakal menimang cahaya mata, inilah masanya mengumpul segala ilmu untuk bakal anak anda nanti.

Kad imbas Alif Ba Ta adalah salah satu bahan bantu mengajar yang sesuai untuk anak anda. Mengandungi 52 keping kad bercetak depan dan belakang. Mempunyai bari atas, bawah, hadapan dan tanwin.

Berminat untuk memilikinya? 
Waatsup 0193361441
email: huzaimahbasar@gmail.com
PM facebook Barangan Keperluan Bayi dan Kanak-kanak dan pelbagai produk yang didapati di sini.






No comments: