Tuesday 11 July 2017

Bagaimana 5 'KESAKITAN' ini menyebabkan ibu mengandung selalu risau dan inilah cara mengatasinya.




Khas untuk uolss yang preggy tu, kak Ema nak share sikit hari ini beberapa masalah yang selalu di hadapi, tak kira lah baru first time preggy ke atau dah banyak kali.
.
Jadi kalau Mommy ada masalah-masalah ni jangan risau, setiap masalah ni ada penyelesaiannya.
.
Paling penting mesti Mommy dah tak sabar nak menanti your new baby kan.
.
Ya, ini mungkin yang Mommy selalu hadapi semasa hamil.
.
1. Muntah-muntah.
Boleh dikatakan hampir 85% wanita mengandung memang mengalami masalah muntah-muntah ni, but 
dont worry lah!, benda ni memang dah biasa berlaku, cara nak atasinya adalah dengan cara kenal 
simtom badan uolss semasa nak hamil, uolss kena elakkan makanan dan minuman yang boleh buat 
uolss rasa nak muntah.
Elakkan cepat-cepat.
.
2. Mual yang serius.
Hyperemersis gravidarum adalah masalah mual yang keterlaluan dan berlebihan, masalah ini menyebabkan ibu mengandung rasa nak muntah sepanjang hari. Kesan daripada ini menyebabkan uolss sampai boleh turun berat badan dan berasa sangat lemah.
Caranya uolss kena cepat dapatkan nasihat doktor, berehat dengan lebih banyak, makan dengan kuantiti yang kecil dan banyakkan minum air bersih. Sekiranya ada, uolss boleh amalkan pengambilan suplemen yang membuat vitamin B12.
.
3. Susah buang air besar.
Uolss mungkin susah sikit nak buang air besar disebabkan meningkatnya hormon progesteron yang berperanan untuk memperlahankan pergerakan otot halus, kesan daripada ini, sistem pencernaan uolss akan menjadi lebih perlahan.
Banyakkan mengamalkan makan yang berasaskan fiber seperti buah-buahan dan sayuran yang sememangnya kaya dengan serat. Boleh ya new mom!
.
4. Kaki bengkak
Bila beban perut dan terlalu berat, mulalah rasa kaki macam membengkak, biasanya masalah macam ni makin terasa bila kandungan uolss tu dah cecah 7 bulan, bila kena masalah macam ni, selalu la rasa tak selesa, serba tak kena kan..
Bila uolss ada masalah macam ni, jangan gatal kaki pakai heelss pulak ya, pakai sahaja flat shoes tu dan jangan berdiri terlalu lama dalam satu masa. Selalu bergerak dalam 30 minit sekali supaya perjalanan darah tu lancar.
Kalau rasa lenguh dan sakit pinggang tu, rool on je dengan Mommy Relief Ronella ni, boleh bantu legakan masalah cramp, sakit belakang dan sakit pinggang, khas untuk uolss yang preggy tau!.
.
5. Stretch Mark.
Haa, ini yang paling buat uolss risau kan, terutama yang memang aware untuk sentiasa maintain dengan kulit yang cantik. bila pregnant ni, mula lah pulak naik stretch mark di perut, naik urat-urat putih pada permukaan kulit.
Kadang-kadang strecth mark naik disebabkan oleh kesan kenaikan berat badan uolss semasa mengandung.
Jadi uolss jangan menggaru sangat kulit di sekitar perut, pinggul dan peha kalau ada strech mark.
Dalam masa terdekat, Ronella akan keluarkan produk khas untuk bantu hilangkan strecth mark ni ya, so nanti kan!
.
------------------
Memperkenalkan Mommy Relief daripada Ronella yang khas untuk wanita mengandung, fungsi Mommy Relief ni untuk bantu uolss yang ada masalah sakit-sakit belakang, kaki cramp dan akit di bahagian abdomen.
.
Hanya gosokkan sahaja dibahagian sakit, Mommy Relief boleh bantu legakan dengan selamat tanpa perlu risau kesan bahan kimia , kerana bahan-bahan dalam Mommy Relief ini adalah penggunaaan adunan essential oil yang telah disahkan oleh aromaterapis yang bertauliah.
.
Uolss boleh cuba ya 


No comments: