Wednesday 5 July 2017

3 CARA UNTUK LEGAKAN SAKIT-SAKIT DI BAHAGIAN ABDOMEN, CRAMP DAN KEJANG BAGI IBU MENGANDUNG.




Ok hari ini Kak Ema nak share sikit beberapa kaedah bagaimana nak legakan sakit untuk wanita mengandung.

Mommy yang hamil biasa kena tak, kalau time pregnant ni selalu rasa sakit-sakit belakang, sakit pinggang?

Yess, ini memang biasa terjadi, tambah lagi bila kandungan uolss tu dah makin membesar. Kadang-kadang sampai tak boleh tidur , bila tak boleh tidur, esok nak pergi kerja macam mana, woih bertambah azab lerr nak menanggung penat kan.
.
Jadi Kak Ema nak share sikit bagaimana tips untuk legakan masalah ini, uolss boleh guna 3 cara ni.
.
1) Banyakkan duduk dan berehat.
.
Uolss boleh cuba hentikan kesakitan itu dengan cara banyakkan berehat dan duduk. Kalau masih rasa sakit, cuba juga untuk banyakkan berbaring ya. Selain itu, untuk aktiviti yang boleh melegakan dengan cara duduk bongkok ke hadapan dengan menghadap belakang sofa.
.
2) Mengawal pergerakan.
.
Uolss boleh cuba mengawal pergerakan ya dengan bergerak perlahan-lahan dan sentiasa berhati-hati semasa memilih posisi untuk duduk. Boleh cuba tolak punggung ke belakang sebelum nak berdiri.
.
3) Guna tali pinggang sokongan.
.
Kalau kandungan uolss dah terlalu berat,boleh menggunakan tali pinggang sokongan atau pembalut tubular berelastik yang khas digunakan untuk wanita pregnant macam uolss. Kegunaan tali pinggang ini boleh menampung berat bayi kandungan tu dan boleh mengurangkan tekanan pada otot-otot perut.
.
----------------
.
Memperkenalkan Mommy Relief daripada Ronella yang khas untuk wanita mengandung, fungsi Mommy Relief ni untuk bantu uolss yang ada masalah sakit-sakit belakang, kaki cramp dan akit di bahagian abdomen.
.
Hanya gosokkan sahaja dibahagian sakit, Mommy Relief boleh bantu legakan dengan selamat tanpa perlu risau kesan bahan kimia , kerana bahan-bahan dalam Mommy Relief ini adalah penggunaaan adunan essential oil yang telah disahkan oleh aromaterapis yang bertauliah. .
Uolss boleh cuba ya 


No comments: