Thursday 21 September 2017

TIPS MEREDEKAN DEMAM SI COMEL

Teks: Huzaimah Basar


Bila ada anak-anak kecil, DEMAM adalah perkara biasa yang berlaku di kalangan anak-anak. kadang kala selepas mendapatkan vaksin wajib, mereka akan demam. Mereka sedang melawan antibodi badan.  

Boleh jadi demam menjadi marathon satu keluarga. Selepas baby, adik- beradik yang lain pula demam. Di tambah demam selsema, batuk berkahak. Ibu & ayah terpaksa berganti-ganti mengambil cuti untuk menjaga anak-anak yang tidak sihat. Sudahnya ibu ayah pula yang demam.

Bila anak tidak sihat. Suhu badan tinggi. Anak tak aktif. Suhu pula 38C ke atas. Perlu di bawa ke Klinik untuk pemeriksaan lanjut.



Ini adalah alternatif lain untuk meredakan suhu demam panas.

1. MANDIAN LEMON.
Meredakan batuk, selsema dan meredakan suhu demam. Hirisan lemon atau perahan air lemon diletakkan di dalam air mandian. Selain itu titiskan LEMON ESSENTIAL OIL ke dalam air mandian.

2. TUAM KEPALA DAN BADAN DENGAN TUALA BASAH.
Basahkan tuala & letakkan di kepala anak. Atau lapkan dibahagian ketiak, pelipat anggota badan.

3. MAKAN BUBUR ATAU MAKANAN LEMBUT
Tekak biasanya perit, sakit sebab suhu panas. Mereka Perlukan makanan yang lembut. Perut kosong akan menyebabkan tiada tenaga untuk melawan penyakit.

4. MINUM SUSU & AIR SECUKUPNYA
Petua yang sering di berikan. Doktor pun akan memberikan nasihat yang sama. Suhu badan yang tinggi menyebabkan badan dehydrated. Kurang air dalam badan.

5. PAKAI PAKAIAN YANG SELESA.
Pakai baju yang nipis, berlubang-lubang atau hanya pakai pampers sahaja. Tujuannya Supaya perudaraan berfungsi dengan baik.

6. DIFFUSE EO COOLIO.
Fungsinya untuk meredakan suhu deman panas.



RONELLA BABY BALM. MOMMY MUST HAVE.


RONELLA EO BABY SERIES : FUNGSINYA MEREDAKAN SUHU DEMAM.
(BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN PRODUK RONELLA KLIK LINK WHATSAP INI HUZAIMAH BASAR





No comments: